آیا شبکه خبر ۲ صدا و سیما هک شد؟ + فیلم «عیسی بخشی» آخرین بازمانده بخشی‌های کرمانج خراسان شمالی درگذشت + علت فوت صداوسیما یکی از بهترین‌هایش را از دست داد فیلم‌‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «لالایی» در شبکه نمایش خانگی | عمو پورنگ بازیگر شد سریال جدید «رخنه» درباره امنیتی‌ترین عملیات نفوذ + زمان پخش ماجرای عجیب آهنگ «تنهاترین عاشق» که به نام فریدون فروغی دست‌به‌دست می‌شود! + فیلم چرا تکرار «پایتخت ۶» پخش نمی‌شود؟ روایت پردیس پورعابدینی از سکانس ملاقات شرعی با شهاب حسینی در «گناه فرشته» + فیلم برگزاری گردهمایی کارشناسان روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور در مشهد مقدس بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها ۲»: روش تدریس تام‌کروز در «تاپ‌گان» متعلق به یک خلبان ایرانی است خانه انیمیشن UP در دنیای واقعی + فیلم و عکس معاون وزیر فرهنگ: سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است درباره زنده یاد حسن حامد، نمایشنامه نویس و کارگردان فقید مشهدی| خاموشی در اوج درخشش کاش سریال بود! | درباره «مست عشق»، فیلم مهم حسن فتحی بازدید هیأت رسانه‌ای ایران از مؤسسه العلمین عراق + تصاویر ویژه‌برنامه «کوی محبت» در شب شهادت امام جعفر صادق (ع) + زمان پخش فیلم‌های سینمایی تلویزیون برای تعطیلات آخر هفته (۱۳، ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان تعطیلی سینما‌های مشهد به مناسبت شهادت امام‌جعفر‌صادق‌(ع)
سرخط خبرها

چرا به معنای واقعی عشق نمی‌اندیشیم؟ | پاسخ چند اندیشمند در قالب یک کتاب

  • کد خبر: ۱۷۹۱۹۶
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۹
چرا به معنای واقعی عشق نمی‌اندیشیم؟ | پاسخ چند اندیشمند در قالب یک کتاب
کتاب «از عشق گفتن: عشاق، غریبه‌ها، والدین، دوستان، آغازها و پایان‌ها» چاپ و منتشر شد.

به گزارش شهرآرانیوز، انتشارات «میلکان»، در آخرین تلاش خود، کتابی با محوریت «عشق» به بازار عرضه کرده است. ناشر در معرفی این کتاب آورده است:

از عشق‌ گفتن مجموعه‌ای ارزشمند از بیست‎‌وپنج گفت‎‌وگوی صمیمی با برخی اندیشمندان امروز جهان است. ناتاشا لان، روزنامه‌نگار بریتانیایی، طی چندین سال این مصاحبه‌ها را انجام داده و گلچینی از آن‌ها را در این کتاب به‌چاپ رسانده است. آلن دو باتنِ فیلسوف درباره‌ «روان‌شناسی تنهایی» صحبت می‌کند، فیلیپا پریِ روان‌کاو از عشقی می‌گوید که «به‎‌مرور زمان» ساخته می‌شود و رکسان گیْ، نویسنده‌ مشهور، «تعریف نوینی از عشق» ارائه می‌دهد. استر پرلِ روان‌درمانگر «انتظارات بیجای ما از عشق» را آشکار می‌کند و استفن گروسِ روان‌کاو از «فقدان‌های ضروری برای رشد» حرف می‌زند. دکتر لوسی کلانثیِ جراح از عشقی می‌گوید که به زندگی‌اش «معنا» بخشیده است.

گفت‌‏وگو‌های موجود در این کتاب روایت‌هایی درباره‌ عشق‌اند. به‎‌علاوه در این موردند که انسان‌ها چگونه به هم کشش پیدا می‎‌کنند و چرا از یکدیگر ناامید می‌شوند، چگونه آسیب می‌بینند و چگونه شفا می‌یابند. وقتی فکر می‌کنند ادامه‌ راه برایشان امکان‌پذیر نیست، چگونه ادامه می‌دهند و می‌کوشند معنای چیزی را بفهمند که زندگی از آن‌ها دریغ کرده است.

ناتاشا لان، با پرسیدن سؤال‌‏هایی هوشمندانه، تلاش کرده تمام ابعاد و جنبه‌های روابط انسانی را پوشش بدهد و چالش‌ها و موهبت‌های آن‌ را به مخاطبان بنمایاند؛ ازاین‌رو، به مضامینی همچون عشق، جدایی، نیاز‌های جنسی، تفاوت بین فانتزی عاشقانه و واقعیت، وسواس فکری درباره‌ عشق، ساختن رابطه‌ خوب، زندگی بعد از طلاق، زندگی پس از مرگ همسر، دوام رابطه‌ عاشقانه پس از نقص عضو یکی از همسران، فرزنددارشدن، سقط جنین، بارداری و مرگ فرزند می‌پردازد.

در بخشی از این کتاب می‌‌خوانیم:

فکر می‌کردم آنچه در تمنایش هستم عشق است، اما اشتباه می‌کردم؛ من مسحور ایده‌ عشق بودم، نه حقیقت آن. در تمام آن سال‌ها و همه‌ آن شب‌ها از خودم می‌پرسیدم: «چه زمانی عشق را خواهم یافت؟» هرگز لحظه‌ای مکث نمی‌کردم تا از خودم بپرسم این عشق دقیقا چیست. آیا بیشترِ ما به معنای واقعی عشق می‌اندیشیم؟ ما در مورد عشق در مدرسه چیزی نمی‌آموزیم، درباره‌اش تحقیق نمی‌کنیم، آن‌ را آزمایش نمی‌کنیم یا سالی یک بار اندیشه‌هایمان را در مورد عشق مرور نمی‌کنیم. مدام ما را تشویق می‌کنند درباره‌ اقتصاد و دستور زبان و جغرافی مطالعه کنیم، اما کسی به ما نمی‌گوید در مورد عشق مطالعه کن. به‌نظرم عجیب است که چطور انتظار زیادی از عشق داریم و درعین‎‌حال زمان بسیار کمی را به فهم آن اختصاص می‌دهیم. درست مثل این است که بخواهیم به دل دریا شیرجه بزنیم، اما علاقه‌ای به یادگیری شنا نداشته باشیم.

از عشق گفتن را انتشارات «میلکان» با ترجمه مهسا صباغی در ۲۸۸ صفحه و به قیمت ۲۱۹هزار تومان چاپ و منتشر کرده است. گفتنی است که امیرمهدی حقیقت نیز این کتاب را تحت عنوان گفت‌وگوهای عاشقانه: چند گفت‌‌وگو درباره‌ عشق، به‌دست‌آوردن‌ و ازدست‌دادن به فارسی برگردانده است که قرار است نشر «چشمه» آن را عرضه کند.

چرا به معنای واقعی عشق نمی‌اندیشیم؟ | پاسخ چند اندیشمند در قالب یک کتاب

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->